loading...
لاشار نیوز
علیرضا دانش بازدید : 9 چهارشنبه 19 تیر 1392 نظرات (0)

حمد و ستایش مخصوص خداوندی است که با نیروی خامه و قلم انسانها را با علم و دانش آشنا ساخت و درود خداوند بر پیامبرش که عالم و معلم جامعه بشریت است.سلام و درود میفرستم به روح ملکوتی معمار کبیر انقلاب ، شهدای اسلام و شهدای انقلاب.آرزوی توفیق الهی همراه با طول عمر باعزت دارم برای مقام معظم رهبری و خدمتگذاران صدیق نظام مقدس جمهوری اسلامی.

ایام مبارک ماه شعبان را به همه شما بزرگواران تبریک و تهنیت میگویم.  سالروز شهادت دکتر بهشتی و یارانش ، خونبهای ارزشمند استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی است ، یاد و خاطره ی شهدای هفت تیر و علی الخصوص شهدای معزز، مالکی فرماندار شهید ایرانشهر و حسینی طباطبایی نماینده شهید مردم شریف زابل را گرامی میدارم.

سپاس ، خداوند قادر و متعال را که بار دیگر الطاف الهی نصیب کشور شد و در فرمانپذیری از مقام معظم رهبری ، حماسه حضور امت خدایجوی در انتخابات مجلس نهم ،دشمنان اسلام را خوار و بی مقدار   ساخت.

سلامی ویژه دارم از طرف مرزداران غیور حوزه انتخابیه ام :ایرانشهر،شهر میزبان مقام معظم رهبری و شهر ولایت:سرباز و آشار،مرزداران و سربازان خوشنام جمهوری اسلامی : دلگان، واضح ترین نماد وحدت شیعه و سنی : بخشهای بنت و فنوج و لاشار ، نماد شهامت و دلاورمردی در تاریخ کهن ایران به محضر ملت شریف ایران و همکاران عزیزم در مجلس نهم شورای اسلامی .

بنده به مثابه شما همکاران عزیز اعتقاد راسخ دارم که وظیفه نماینده ، طرح و پیگیری مطالبات ملی و پرهیز از تفکرات منطقه ای در قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین است. اما این واقعیت زمانی صدق می نماید که مطالبات مردم حوزه انتخابیه مان نیز در حد مطالبه آب آشامیدنی و برق و جاده و خانه بهداشت ،خشکسالی و ... نباشد.دست تک تک کسانی را که برای توسعه و پیشرفت استان سیستان و بلوچستان در سالهای بعد از انقلاب برداشته اند می بوسم و تشکر صمیمانه دارم از تلاشهای دولتهای نهم و دهم در آبادانی و اجرای پروژهای عمرانی.        " من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق"

 

1-    اما آنچه حائز اهمیت است علیرغم اینکه توسعه برخی از بخشهای زیربنایی همانند شروع خط جدید راه آهن چابهار-زاهدان و اتصال به شبکه ریل سراسری،جاده های ترانزیتی، گازرسانی با اعتبار 60 هزار میلیارد ریال، توسعه فرودگاه و افزایش مراکز علمی و دانشگاهی ، از جمله برخی افتخارات نظام و دولت در سیستان و بلوچستان بوده ، هنوز عنوان محرومیت بر شهرستانهای ایرانشهر،سرباز،دلگان و بخشهای بنت ،فنوج،لاشار و آشار سایه افکنده و سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور برای خروج از محرومیت کامل ، نیازمند سرمایه گذاری های بخش خصوصی و دولتی است.

 

2-    دو ماه پیش موضوع ارتقاء شبکه بهداشت و درمان ایرانشهر به دانشکده پزشکی با حضور معاون محترم آموزشی وزیر و با معارفه سرپرست دانشکده، نوید روزهای خوش پیشرفت علمی و تمرکز بیشتر بر حوزه نظام سلامت بر چهره های مردم شریف ایرانشهر و حومه بعنوان میزبانان ولایت را هویدا کرد اما دیری نپایید ،حاشیه سازی و ایجاد فضایی متشنج ،جایگزین متن موضوع که همان محرومیت زدائی و پرداختن به اصل 12 قانون اساسی که اشعار میدارد"پی ریزی اقتصادی صحیح و عادلانه بر طبق ضوابط اسلامی جهت ایجاد رفاه و برطرف ساختن ساختن هر نوع محرومیت در زمینه های تغذیه و مسکن و کار و بهداشت و تعمیم بیمه" گردید.بنده بعنوان نماینده مردم، ضمن تشکر از وزیر محترم بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و همکاران ایشان در مرکز و استان ،ریاست محترم کمیسیون بهداشت و درمان در خصوص حسن نیت نسبت به راه اندازی دانشکده مذکور و بنا به تماسهای پیاپی مردم ،تقاضا مینمایم هر چه سریعتر نسبت به استقرار تاسیسات و امکانات و نیروهای انسانی مورد نیاز با اولویت تحصیلکردگان و متخصصین بومی،جذب دانشجوی رشته پزشکی در مهرماه سال جاری بمثابه سایر دانشگاههای همجوار و همچنین تفکیک کامل دانشکده از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در سال جاری اقدام لازم بعمل آورند.

 

3-    این تصور وجود دارد که  سیستان و بلوچستان سرزمینی خشک و لم یزرع است، اما بخاطر وجود خاک بسیار حاصلخیز ، هم اکنون شاهد تولید سالیانه بیش از 400 هزار تن هندوانه خارج از فصل و ارسال آنان در آستانه شب یلدا به سایر نقاط کشور می باشیم.از طرفی، تولید انواع میوه های گرمسیری وغیرگرمسیری، تامین 80 درصد تون ماهیان کشور و تامین 43 هزار تن گوشت کشور بصورت بسته بندی، استان سیستان و بلوچستان را بعنوان یکی از قطبهای کشاورزی کشور معرفی کرده و این نیازمند توسعه بخشهای آموزشی ، تحقیقاتی و علمی در منطقه متناسب با پتانسیلهای موجود می باشد . از وزیر محترم جهاد کشاورزی خواستار تقویت اعضاء هیات علمی و نیروی انسانی مرکز تحقیقات کشاورزی بلوچستان و همچنین از وزیر علوم،تحقیقات و فناوری تبدیل مرکز آموزش علمی –کاربردی بمپور به دانشکده کشاورزی با تمرکز بر رشته های میوه های گرمسیری زیر مجموعه دانشگاه ولایت ایرانشهر را دارم.

 

4-    ضمن تشکر از وزیر محترم کشور در خصوص انجام کارشناسیهای دقیق و موافقت با ارتقاء بخشهای فنوج و سرباز به شهرستان که هم اکنون آماده تصویب در هیات محترم دولت می باشد از ایشان تقاضا دارم با توجه به گستردگی استان و عدم امکان خدمات رسانی دقیق و با برنامه با شرایط فعلی، تمام تلاش خود را برای اخذ مصوبه مذکور و اجرای آن حداکثر تا هفته دولت بعمل آورند و از طرفی مردم شریف و سختکوش بخش بمپور بدلیل سابقه و قدمت تاریخی و همچنین مردم شریف بخش لاشار نیز تقاضای ارتقاء به شهرستان را دارند که با توجه به پتانسلیها و شرایط قانونی لازم، این انتظار بحق مردم از مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 

5-    وزیر محترم نیرو !! با فرا رسیدن فصل تابستان ،گرما در ایرانشهر،راسک و دلگان و نیکشهر در بسیاری از مواقع به بیش از 50 درجه می رسد و مردم باید از دستگاه های خنک کننده و پرمصرف استفاده کنند.حضرتعالی سال 1390بود که در جلسه شورای اداری فرمودید شهرستان ایرانشهر به دلیل گرمای زیاد شامل تغییر تعرفه برق می‌شود.اما همچنان مردم در سال 1391 بدلیل عدم امکان پرداخت مبالغ بسیار بالای برق از گرما می سوزند و لوازم برقی از افت ولتاژ برق. هم اکنون جنابعالی طی نامه مورخه 24/3/91 که حاصل پیگیری نماینده دوره هشتم (که همینجا از تلاشهای ایشان تشکر مینمایم)، مسئولین استانی و شهرستانی و مساعدت جنابعالی و همکارانتان طی تماسها و پیگیریهایی که داشتم با تغییر تعرفه 3 ماه به منطقه گرمسیری 1 و 3 ماه گرمسیری 2 موافقت کردید و این در حالی است که مردم منطقه منتظر مساعدت جنابعالی برای 5 ماه گرمسیری 1 و 3 ماه گرمسیری 2 می باشند و این بدلیل رطوبت و دمای بالای هوا انتظاری بحق است.البته از حسن توجه جنابعالی کمال تشکر را دارم.

 

6-     بحران  بی آبی در حدود 2000 روستای شهرستانهای ایرانشهر،سرباز و دلگان جدی است. مردم منطقه مجبور هستند از آب‌های سطحی باقیمانده و  آب ناسالم چشمه- رودخانه-  قنات و چاه‌هایی که خودشان حفر کرده‌اند استفاده کنند. متأسفانه شرکتهای آب و فاضلاب روستایی شهرستانهای مورد نظر با کمبود شدید اعتبارات مواجه هستند و برای آبرسانی سیار، تعمیر و نگهداری تانکرها ، تامین سوخت آنها وخرید اتصالات با مشکل جدی مواجه هستند که انتظار میرود وزارت نیرو ، ستاد بحران کشور و استانداری سیستان و بلوچستان سریعا اقدام لازم برای جلوگیری از آسیبهای پیش رو بعمل آورند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 34
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 8
  • بازدید ماه : 8
  • بازدید سال : 11
  • بازدید کلی : 177